Aile Hukuku Ve Nafaka Hakkı

Türkiye’de aile kurumunun korunması ve anlaşmalarının sağlanması için medeni hukukun içinde yer alan aile hukuku, boşanma davalarını, nişanlanma, aile konutu ve evlat edinme gibi davaların içinde yer almaktadır. Boşanma avukatı, aile kurumu içinde yer alan birçok davanın dosyalanması, nafaka işlemleri ve velayet işlemleri hakkında da danışmanlık yapabilmektedir.

Aile Hukuku Avukatı

Aile hukuku Türkiye’deki aile ilişkilerin adaletli bir şekilde işlemesi için yasaların ve kanunların içinde yer alan bir hukuki durumdur. Aile hukuku alanında çalışmakta olan boşanma avukatı, boşanma koşullarının hazırlanması, sonuçlanması ve mal rejimlerinin ayarlanması için danışmanlık hizmeti vermektedir. Bu alanda çocuğun nafakası, aile konutlarının dağıtılması ve vesayet gibi durumlar hakkında da dava açılımlarının yapılması için ihtiyaç duyulan kişidir.

Aile hukuku kapsamında boşanma davalarının işlenmesi, mahkemeye sevk edilmesi için boşanma avukatı önemli bir yere sahiptir. Özellikle dosya hazırlanması, hakların göz edilmesi, kadın hakları ve çocuk hakları alanında danışmanlık hizmetinin yapılması çok önemlidir. Aile hukuku alanındaki bütün davalara boşanma avukatı bakabilmektedir.

Aile içi şiddet, çocuk ve kadın hakları aynı zamanda boşanma davalarına bakmakta olan boşanma avukatı, Türk hukuku çerçevesinde düzenlenmiş olan ailevi meselelerin çözülmesi için eğitim almıştır. Türkiye’de yer alan aile kurumu anlayışının mahkeme kararına göre şekil alması, iki tarafından haklarını talep etme hakkı elde etmeleri için danışmanlık hizmeti vermektedir.

Ailenin eşit haklara sahip olmadığı durumlarda ve aile içi şiddet durumlarında devreye girecek olan boşanma avukatı, çocuğun nafaka hakkından, velayet işlemlerine kadar birçok alanda bilgi sahibidir. Bu alanda branşını tamamlamış olan avukatlar, aile hukuku çerçevesinde Türkiye adalet ve hukuk maddelerine istinaden sizleri yönlendirecek, mahkeme kararının lehinizde olmasını sağlayacaktır.

Aile Hukuku Ve Nafaka Hakkı

Nafaka Hakkı Nedir?

Aile kurumunun boşanma davasıyla birlikte bozulması durumunda devreye nafaka hakkı girmektedir. Erkeklerin ve  Kadınların hak sahibi olduğu bu kanunda, çocuk olduğu için nafaka talebi yapılabilirken, yoksulluk nafakası talebi de Türk Medeni Kanunun 175. Maddesine yer almaktadır. Türk Medeni Kanunu hükmünde yer alan boşanma sonrası, bir tarafın diğer tarafa nafaka verme zorunluluğu hem erkeklerin kadından alma hem de kadının erkekten alma hakkını doğurmaktadır. Sadece erkeklerin kadınlara verme gibi bir durumu yoktur.

Nafaka hakkı için tarafların çocuk bakma, işsizlik ya da bakıma muhtaçlık gibi durumlarının söz konusu olması gerekmektedir. Kanun tarafların durumu iyiyse, çalışma ve maddi kaynak sağlayan kişilerse nafaka hakkını iki tarafa da vermeyecektir. Adaletli bir şekilde olması gereken nafaka hakkı, söz konusu çocukların maddi zorluk çekmesi ise devreye girmek zorunda anne ya da babanın bu masrafları üstlenmesi kanunen kesinleştirilmelidir. Türk ceza kanunu içerisinde yer alan nafaka ödeme durumlarında da taraflardan nafaka ödemesi gereken kişinin ödememesi durumunda hapis cezası uygulanabilmektedir.

İştirak nafakası Kime Verilir?

İştirak nafakası olarak Türk medeni kanununu esasının 182. Maddesi hükmünce ergin olmayan 18 yaşın altındaki çocuklara ortak bakma hükümlülüğü çocuk nafakası olarak yer almaktadır. Çocukların gelirlerinin ve ihtiyaçlarının sağlanması için iştirak nafakası, çocuğa bakan tarafa anne ya da babaya verilmektedir. Çocukların bakımı, eğitimi ve ihtiyaçları kapsamında iştirak nafakası karşı taraftan gelirine ve çocukların ihtiyaçlarına göre dağıtılmalıdır.

Çocukların velayet hakkı verilmemiş eş tarafından ödenecek olan nafaka, eğer ödenmez ise yine hapis cezası hükmü uygulanması uygun görülecektir. Taraflar çocukların bakılmasına ve ihtiyaçların karşılanmasına 18. Yaşına gelmeyen her çocuk için zorunlu tutulmuştur. İştirak nafakası ödeme zorunluluğu Türk medeni kanunu esas alınarak ödenmelidir.