Çekişmeli Boşanma Genel Mal Paylaşımı

Boşanma Davası Eşya Tespiti

Boşanma davası, eşlerin evliliğinin bitirilmesi için açılan davadır. Bu süreç içinde eşler aynı zamanda eşya tespit davası da açabilir. Bu durum eşlerden birinin herhangi bir sebepten dolayı eşyalarını alamaması, kişisel eşyaların dahi eşi tarafından verilmemesi gibi bir durumda açılabilir. Boşanma davası eşya tespiti boşanma davasını açan kişi tarafından dilekçe ile talep edilebilir.

[button color=”orange” size=”medium” link=”#” icon=”” target=”false”]Eşya Tespit Dilekçesi[/button]

Davanın açılması için tarafın dilekçe yazması gerekir. Yazılacak dilekçeyi Aile Mahkemesi Hakimliği’ne hitaben yazılacaktır. Boşanma davası eşya tespiti dilekçesinde sol üst bölümde davacının adı ve soyadı yer alacaktır. Hemen yanına kimlik numarası bulunmaktadır. Adres ve hemen altında konunun eşya tespiti olduğu belirtilecektir. Tespit nedenleri madde şeklinde yazılmış olacaktır. Eşya tepsin dilekçesi için neden olarak örneğin, eşinizin sizi evden atması ve ardından eve girmenize izin vermemesi olabilir. Boşanma davası dışında eşya tespitinin gerekliliği bu gibi bir durumda söz konusudur. Nedenler net bir şekilde belirtildikten sonra deliller de göz önünde bulundurulacaktır. Sonuç ve istem adı altında ise hukuki olarak Medeni kanunun 169 ve 197 maddeleri gereği, eşyalarınızın yedi eminliğinin tarafına bırakılmasını talep edeceksiniz. Tespit isteyen kişi sol alt köşeye ad, soy ad yazıp imza atacaktır.

[button color=”blue” size=”medium” link=”#” icon=”” target=”false”]Boşanma Sürecinin İşleyişi[/button]

Taraflardan ikisinin de boşanmak istemesi durumunda anlaşmalı boşanma söz konusu olacağından, boşanma davası eşya tespiti gibi bir duruma gerek olmayacaktır. Eşya tespit davası ile tarafların anlaşmazlık içinde olduğu bir durum sonuçlandırılacaktır. Anlaşmalı boşanmalarda karara bağlanmamış olan bir husus yoktur. Fakat çekişmeli davalar için eşyalar büyük bir sorundur. Problemin hukuki olarak bir sonuca bağlanması, eşya tespiti ile mümkün olacaktır. Av. Mehmet Ali Helvacı yardımıyla, davanızın kısa sürede tamamlanması sağlanacaktır. Kişinin haklarına dair bilgi birikimi olan profesyonel bir avukatla çalışması şarttır. Yasal olarak eşya sorununun çözüme kavuşması çok daha kolay olacağından, avukatın İstanbul’un Maltepe ilçesinde ki ofisini ziyaret ederek, konuya dair ayrıntılı bilgi alabilirsiniz. Her davanın kendi içinde farklı özelliklerinin bulunması ve yaşanan gelişmelerin davayı etkilemesi sonuçların da değişmesine neden olacaktır.