Boşanma Davası İçin Eşlerin İkisi De Mahkemede Bulunmak Zorunda Mı

Boşanma davası kendi içerisinde anlaşmalı ve çekişmeli olarak ikiye ayrılmaktadır. Her iki dava da kendi içerisinde bazı şartları gerektirir. Kişilerin en çok merak ettiği konu ise boşanma davasında tarafların bulunma zorunluluğunun olup olmadığıdır.

Çekişmeli boşanma davasına gitmemek ile anlaşmalı boşanma davasına gitmemek arasında büyük farklar bulunur. Anlaşmalı boşanma davasında taraflar ortak boşanma iradelerini hakim önünde özgür bir şekilde bizzat ifade etmek zorundadır.

Çekişmeli boşanma davasında ise taraflar kendilerini avukat ile temsil ettirebilir. Bu halde kişi duruşmaya gelmezse avukatı onun yerine duruşmaya katılabilecek ve süreci devam ettirebilecektir.

Çekişmeli boşanma davası neden düşer sorusunun cevaplarından biri de hem eşin hem de eşi temsil eden avukatın duruşmaya gelmemesidir. Çekişmeli davada eşi avukat temsil edebilse de, duruşmaya avukatın da gelmemesi halinde dava düşecektir.

Duruşma çekişmeli ya da anlaşmalı olsun, davanın tarihinin, saatinin unutulması gibi durumlarda davayı yenileme hakkı sunulmuştur. Bu şekilde tekrardan dava açılabilmesi mümkündür.

Anlaşmalı boşanmada tarafların her ikisinin de mahkemede bulunması ve ortak boşanma kararlarını hakim önünde ifade etmesi zorunludur. Burada kendilerini avukatla savunsalar bile, özgür iradeleri ile ifade de bulunmak gerekir. Ancak çekişmeli boşanma davasında böyle değildir. Boşanma davası neden reddedilir, boşanma davasında tarafların bulunması zorunlu mudur gibi soruların cevabını almak ya da ayrıntılı bilgi sahibi olmak için iletişim numaramızdan bize ulaşmanız mümkündür.

Maltepe boşanma avukatı Boşanma Davası İçin Eşlerin İkisi De Mahkemede Bulunmak Zorunda Mı size söyler.