Dava Süreci Genel

Boşanma Davası Kaç Celsede Biter

Boşanmanın süreci durum ve koşullara göre değişiklik göstermektedir. Kesin olan boşanma davası kaç celsede biter sorusunun cevaplanması mümkün olmayacaktır. Süreci etkileyecek olan çok sayıda faktör vardır. Boşanmanın türü de ne kadar sürecek olduğunu etkileyecektir. Eşlerin evlilik sürecinde yaşadıkları, evliliğin sonlanması için gösterilen nedenler; davanın ne kadar süreceğini etkileyen en önemli nedenlerdir. Aşağıda verilmiş olan boşama türlerine bakarak, süreç hakkında bilgi alabilirsiniz.

[button color=”orange” size=”medium” link=”#” icon=”” target=”false”]Anlaşmalı Boşanma[/button]

Boşanma türleri arasında olan anlaşmalı boşanma, kısa sürecek olan davadır. Eşler tek celsede boşanabilir. Anca tek celsede boşanmanız için anlaşmanız yeterli değildir. 1 yıl evli olmanız istenen şartlar arasındadır. 1 yıldan daha az evli kalmış olan kişiler, boşanma davası kaç celsede biter sorusuna direkt olarak 1 diyemeyecektir. Hem her konuyu karara bağlamış hem de 1 yıl evli kalmış olan eşler, boşanmalarının tek celsede olmasını sağlayabilir. Aile Mahkemesi’ne göndermek üzere yazacak olduğunuz dilekçede anlaşmış olduğunu

[button color=”blue” size=”medium” link=”#” icon=”” target=”false”]Çekişmeli Boşanma[/button]

Tarafların uzlaşamadığı boşanma türü olarak tanımlanabilir. Bu davaların başka celselere ertelenmesi mümkündür. Çünkü anlaşma sağlanması, hakimin tüm konulara karara bağlaması; davanın sonuçlanması için gereklidir. Bu sebeple boşanma davası kaç celsede biter sorusu, bu boşanma türü için anlaşmalı boşanmaya göre daha uzun şeklinde yanıtlanabilir. Velayet veya eşya paylaşımı gibi konularda karar alınana kadar dava ertelenebilir. Çekişmeli boşanma sürecini başlatmak için davacı taraf dilekçe yazar. Daha sonra mahkemenin görüleceği tarih verilir. Boşanmak isteyen tarafın mahkemeye delil ya da tanık götürmesi avantalı olacaktır. Boşanma davası için gerekli olan belgelerin tamamını temin etmelisiniz. Davanın daha kısa sürmesi için davacının çeşitli kanıtlar sunması ya da şahitlerinin olması, sürecin kısalmasını sağlayabilir. Her boşanmanın kendi içinde öznel durumları olduğundan, kişilerin birebir bilgi edinmesi çok daha doğru olacaktır. Av. Mehmet Ali Helvacı ile davanızın nasıl görüleceği ve hangi konularda haklılığınızın kanıtlanabileceği yönünde bilgi alabilirsiniz. Yapmış olduğunuz görüşmede dava sonucuna dair fikir edinme şansınız olacaktır. Maltepe ilçesinde açılmış olan büroya giderek, boşanma davası ile ilgili bilgi alabilirsiniz.