Çekişmeli Boşanma Genel

Boşanma Davası Nasıl Açılmalıdır?

Çiftler, anlaşarak, yada birbirinden bağımsız olarak, neden anlaşamadıklarına dair nedenlerle birlikte, aile mahkemelerine başvurarak, boşanma dilekçelerini verdikleri taktirde, boşanma davlarını açabilirler.

Her iki taraf da boşanmayı isterse, mahkemeler uzamadan anlaşmalı boşanma gerçekleşir. Ve kısa sürede süreç tamamlanır. Eğer boşanma sebebi ispatlanmışsa hakim en kısa sürede, boşanmayı gerçekleştirir. Boşanma davası başlamadan yada boşanma davası görüldüğü sırada, tarafların anlaşamadığı yönünde gerekli bilgilerin toplanmasını, incelenmesini, araştırılmasını isteyebilir. Eğer ihtiyaç dahilinde ise, psikolog ya da sosyal danışmana başvurabilir.

[button color=”orange” size=”medium” link=”#” icon=”” target=”false”]Boşanmak İçin Nasıl Bir Yol İzlenmelidir?[/button]

Hazırlanan boşanma dilekçesi, direkt verilebilir yada,Maltepe boşanma avukatı aracılığıyla mahkemeye verilebilir.

Mahkeme boşanma dilekçesini inceledikten sonra, boşanmaya neden olarak gösterilen, sebepleri inceler ve bir bildiri gönderir.

Boşanma nedeninin araştırılması hakim tarafından istenebilir.

Mahkeme yoğunluğu durumuna göre mahkeme günü tespit edilir.

Anlaşmalı boşanmalar dışında, mahkemeye başvurulduğunda, eşlerin katılımı olmadan boşanma gerçekleşebilir.

Davayı Açan taraf, kural olarak kusursuz olan taraftır. Kusurlu taraf dava açtığı zaman, karşı tarafın kabul etmemesi durumunda dava reddedilir.

Boşanma davası her ne sebep olursa olsun reddedildiğinde, mahkeme kararı kesinleştiği zaman, bu tarihten itibaren üç yıl içinde sebep gösterilmesine gerek görülmeden dava açılarak boşanma gerçekleşebilir.

Sadece, tarafların bu süre içerisinde bir araya gelmemeleri gereklidir. Eğer ikamet ettiğiniz yer Maltepe ise, Maltepe avukat bürolarına ulaşabilirsiniz.

Boşanma davası aşamasında,18 yaşından küçük çocukların velayet hakkı annededir.

Sadece, anne velayeti babaya vermeyi kabul ediyorsa ya da annenin psikolojik rahatsızlıkları, şiddet uygulaması, annenin haysiyetsiz davranışları söz konusu ise bu nedenlerin tespitinde, çocukların velayetini baba alabilir.

Devam eden evlilik sürecinde, 2002 yılından beridir süre gelen yeni mal rejimi geçerlidir. Bunda da , boşanma davasının sonuçlanmasından sonra edinilmiş mal davaları süreci başlayacaktır.

Edinilmiş malların kayıtlı olduğu durumda, onun üzerinde kalmaya devam eder. Dava tarihi itibariyle de kimin üzerinde kayıtlı olduğuna bakılarak hesaplanan bedelin yarısı karşı tarafa tazminat niteliğinde ödenmektedir.

Nafaka davaları,

Boşanma davası açılırken, dava açan eş, kendine ve çocukların velayetine ilişkin nafaka isteyebilir. Maltepe boşanma avukatları vasıtasıyla gerçekleştirilebilecek tedbir nafakasına hükmedilebilir.

Boşanma davası açılırken yoksulluk ve iştirak nafakası istenmesinin yanında, mahkeme devam ederken, mahkeme tarafından tedbir nafakasına hükmedilme durumu söz konusudur.

Boşanma davasının kesinleşmesi halinde, kusurlu eş, boşanma nedeniyle yoksulluğa düşecektir. Bu yüzden yoksulluk nafakası ödenmesi mümkündür.

Çocuklar için ise durum, iştirak nafakası şeklindedir. Ve boşanma kararı kesinleştikten sonra gerçekleşir.

Boşanma davası sürerken, tazminat yada nafaka talebinde bulunulmamışsa, boşanma kararının kesinleşmesinden sonra bir yıl içerisinde , nafaka ve tazminat davası açma  hakkı tekrar ortaya çıkar.

Yardım nafakasında, herkes için geçerli olan bu maddede, herkes yardım etmediği zamanlarda, üst soyu ve alt soyu kardeşlerine nafaka vermekle yükümlüdür.

Maltepe Avukat’larınca   açılabilecek davalarda, boşanma davasında harhangi bir eşin ikamet ettiği, yerin aile mahkemesine başvurmaları gerekmektedir.

Boşanma davalarının ne zaman bitebileceği konusunda net bir zaman aralığı vermek zordur. Anlaşmalı ve çekişmeli davalardaki süreç birbirinden son derece farklı olabilir. Mahkemelerin iş yoğunluğu, dosyadaki deliller, farklı olduğundan anlaşmalı boşanmada tek celsede, çekişmeli boşanmada ise, yaklaşık 6 celsede tamamlanabilmektedir.