Boşanma Avukatı Nafaka

Boşanma Davası Red Olursa Tedbir Nafakası

Tedbir nafakası, boşanma davası öncesinde görülen bir davadır. Davanın görüldüğü günden itibaren nafaka ödeme yapılmak zorundadır. Ancak sonrasında boşanma davası red olursa tedbir nafakası iptal edilecektir. Çünkü evlilik devam ettiğinden, eşlerin birbirine hukuki olarak herhangi bir zorunlu ödemesinin kalması söz konusu değildir. Bu sebeple tedbir nafakası alınmaya başlandıktan sonra, davanın nasıl sonuçlanacağı önemlidir.

[button color=”orange” size=”medium” link=”#” icon=”” target=”false”]Tedbir Nafakası Özellikleri[/button]

Tedbir nafakasının alınması için kadının ayrı yaşamak için gerekli gördüğü tüm gerekçeleri sunması gerekir. Boşanma öncesinde tedbir nafakasının alınması, dava açıldığı andan itibaren kişinin yaşam koşullarını sağlaması açısından verilmektedir. Bu sebeple nafaka olmadığı takdirde zorlukların yaşanacağı ispatlanmalıdır. Tedbir nafakası TL üzerinden hesaplanır ve kişiye o şekilde verilir. Boşanma davası red olursa tedbir nafakası iptal edilir. Normal koşullarda bu nafaka ölüme kadar devam etmektedir. Nafakayı alan kişinin ölmesi ise nafakanın mirasçılarına kalması gibi bir sonuç doğurmayacaktır. Tedbir nafakası için faize hükmedilmeyecektir. Kocanın bakım borcu ya da çalışamayacak kadar hasta olması gibi durumların haricinde nafaka verilmek zorundadır. Yani eski eşiniz işsiz kalması durumunda dahi size nafaka ödemesi yapmak zorundadır. Boşanma davası ile birlikte görülme imkanı da olan bu dava sonucunda, eşinizin size evlilik sonrasında da aynı koşulları sağlaması mümkün olacak.

[button color=”blue” size=”medium” link=”#” icon=”” target=”false”]Tedbir Nafakası Geri Ödenir mi?[/button]

Almış olduğunuz ödeme, boşanma davası red olursa tedbir nafakası bağlamında gündeme gelebilir. Eşinizle evlilik sözleşmesini devam ettiriyor olmanız, ödeme almayacak olduğunuzu göstermektedir. Ancak o zamana kadar almış olduğunuz ödemelerin de geri ödemesi gibi bir durum söz konusu olamaz. Evliliğin devam ediyor olması, aynı şekilde ekonomik şartlarınızı sürdürecek olmanızı sağlayacaktır. Her kişi için boşanma davasının farklı bir sürecinin olması, farklı tutumlar içinde davanın açılması; sonuçlarının da farklı olacağını göstermektedir. Bu sebeple kişisel davanız için uzmandan yardım almanız iyi olabilir. Av. Mehmet Ali Helvacı uzman bir avukattır. Bu alanda oldukça başarılı olmasından ötürü, davanızın istediğiniz gibi sonuçlanmasını sağlayabilir. Maltepe mevkiinde olan ofisini ziyarete ederek, boşanma davasına dair bilgi alabilirsiniz.