Dava Süreci

Boşanmada Gerekçeli Karar Ne Zaman Çıkar?

Boşanmada gerekçeli kararın ne zaman çıkacağı boşanma davasının anlaşmalı ya da çekişmeli olmasıyla bağlantılı olabilmektedir. Anlaşmalı boşanma davalarında protokolün eksiksiz şekilde hazırlanması taraflar tarafından kabul edilmesinin ardından yoğunluk da göz önüne alındığında mahkeme tarafından 2 hafta içerisinde incelenerek karar verilmesi beklenir.

Mahkemenin verdiği karar iki tarafa da tebliğ yoluyla iletilir. Tebliğin iletilmesinin ardından tarafların temyiz için 15 günlük süreleri bulunmaktadır. Ancak taraflar bu sürecin hızlanmasını istedikleri takdirde mahkemeye temyiz haklarından feragat ettiklerini belirten dilekçe sunarak bu 15 günlük süreci ortadan kaldırarak kararı kesinleştirebilirler. Temyiz hakkından feragat edilmediği halde taraflardan temyiz yolunu seçen olmadığı takdirde, tebligatların iletilmesinden 15 gün sonra karar kesinliğe ulaşır.

Anlaşmalı boşanmada gerekçeli karar çekişmeli boşanmadaki karar göre daha hızlı şekilde çıkacaktır. Eğer taraflar ayrıntılı bir şekilde hazırladıkları protokolde hemfikir olmuşlarsa, mahkeme de hazırlanan protokolde herhangi bir sakınca bulmazsa gerekçeli karara ulaşacaktır.

Anlaşmalı boşanmalarda karar ne zaman kesinleşir?” sorusunun cevabı temyiz hakkından feragat edilip edilmediğine göre değişmektedir. Eğer iki taraf da temyizden feragat ettiklerine dair dilekçelerini mahkemeye sunmuşlarsa bu süreç 15 gün daha erkene çekilmiş olacaktır.

Boşanma kararı tebliğ edilmezse ne olur?” sorusunun cevabı yazılı talep gerekebileceğidir. Boşanma kararının mahkemece tebliğ edilmesi beklenmektedir, ancak boşanma kararının tebliğ edilmediği durumlarda tarafların tebliğ talebinde bulunmaları gerekebilmektedir.

Anlaşmalı ya da çekişmeli boşanma süreçleri iki taraf için de sancılı süreçler olabilmektedir. Tarafların bu süreçlerden yıpranmadan çıkabilmeleri adına boşanma kararı aldıktan sonra alanında uzman bir boşanma avukatıyla iletişime geçmeleri önerilmektedir.

Maltepe boşanma avukatı Boşanmada Gerekçeli Karar Ne Zaman Çıkar? bildirecektir.