Boşanmak İçin Ne Yapmalı

Evliliğin istenildiği gibi gitmemesi ya da evliliğin sürmesinin imkansız veya zor bir hal alması, boşanmanın en temel sebepleridir. Boşanmak isteyen kişiler, boşanma fikri üzerinde hem fikirse, bu süreç çok daha hızlı ve kolay bir şekilde ilerleyecektir.

Bazen eşler boşanma konusunda aynı şekilde irade sergilemezler ya da boşanma protokolü üzerindeki konularda anlaşmaya varamazlar. İşte böyle durumlarda ise çekişmeli boşanma söz konusu olur. Boşanma türleri anlaşmalı ve çekişmeli olmak üzere ikiye ayrılmaktadır.

Boşanmak için ne yapmalı 2019 yılında da en çok merak edilen konulardan biri olmuştur. Boşanmak için öncelikle, boşanmak için gerekli belgeleri hazırlayıp Aile Mahkemesi’ne gitmeniz gerekir. Aile Mahkemesi olmayan yerlerde Asliye Hukuk Mahkemesi, Aile Mahkemesi sıfatıyla davaya bakar.

Hemen boşanmak için ne yapmalıyım sorusunun cevabında her zaman için anlaşmalı boşanma söz konusu olur. Çekişmeli boşanma daha uzun süren ve daha maliyetli bir boşanma türüdür.

Boşanmak isteyen kişiler, Türk Medeni Kanunu’nda yer alan haklı boşanma sebeplerini incelemelidir. Bu sebeplerden hangisinin kendisine uygunu tespit etmelidir. Ardından boşanma dilekçesi hazırlanmalı ve Aile Mahkemesi’ne başvurulmalıdır. Boşanmak isteyen kişilerin süreci bu şekilde ilerler.

Boşanmak isteyen kişiler, mali sonuçları ve çocuğun durumunu ortak ve makul bir şekilde belirleyerek hakime sunarlarsa, boşanma davası anlaşmalı ve hızlı olarak tamamlanacaktır. Merak ettiğiniz her türlü detay için iletişim numaramızdan bize ulaşmanız yeterlidir.